Jste zde: Hlavní strana E-shop Termostaty Fenix TFT
Fenix TFT
Fenix TFT
Fenix TFT
Fenix TFT
Cena s DPH: 2.113 Kč

Fenix TFT

Programovatelný digitální termostat

Programovatelný digitální termostat s dotykovým displejem a možností měření pomocí dvou externích (podlahových) teplotních snímačů.

Naše hodnocení:   Design ♥♥♥○○   Ovládání ♥♥♥○○   Funkce ♥♥♥○○   Spolehlivost ♥♥♥○○

Použití: Regulace elektrického podlahového vytápění.

Dostupnost:skladem > 5 ks
Záruka:2 roky, záruční podmínky
Obj. číslo Popis Běžná cena
s DPH
Vaše cena
s DPH
D 4200152 Fenix TFT,
16 A - 230 V, IP 21,
včetně 3m podlahového teplotního senzoru
+ reklamace obratem výměnou za nový kus
+ technická podpora na telefonu při instalaci  
2485 Kč 2113 Kč ks

Související produkty

Podobné produkty

Fenix TFT

Programovatelný digitální termostat

Digitální termostat s dotykovým displejem, možnost volby barevného pozadí, CZ menu. Provozní režimy „jen podlaha“, „jen prostor“, „podlaha+prostor“, možnost měření pomocí dvou externích (podlahových) teplotních snímačů, PWM regulace nebo pevná teplotní diference. 4 přednastavené programy, 3 uživatelské (10 teplotních změn po 15 minutových krocích, nejkratší časový úsek 1hodina), Režimy: dle programu, ruční režim, dovolená, párty, nezámrzná teplota, vypnuto. Spínací kontakt 16A, rozsah nastavení teplot 5…35°C s krokem po 0,5°C, možnost nastavení min. a max. teploty podlahy, kalibrace čidel. Podlahová sonda je součástí balení termostatu, instalace na KU/KP 68.

Použití

Regulace elektrického podlahového vytápění.

Technické informace

Přesnost měření 0,1 °C
Provozní teplota –10 °C až +30 °C
Nastavení teploty podlahy / prostoru 5 °C až 35 °C po 0,5 °C
Krytí IP 21
Jmenovité napětí 230 V ±10 % ~ 50 Hz
Výstupní relé 16 A / 230 V odporová zátěž
Externí čidlo NTC 10 kOhm při 25 °C, délka 3 m
Kontrola závady podlahového senzoru ano

Fenix TFT – dokumenty ke stažení

Fenix TFT návod k použití (670.6 kB)
Fenix - Prohlášení o shodě (522.8 kB)

Fenix TFT – videa

Časté dotazy k Fenix TFT

Jaké jsou stavební požadavky pro montáž termostatů?

Termostaty v nabídce našeho e-shopu jsou určeny pro montáž na stěnu do výšky cca 1,2 m až 1,5 m nad čistou podlahou (digitální termostaty optimálně do výšky očí), a to do hluboké elektroinstalační krabice KPR-68 (rozteč uchycovacích šroubků 60 mm, umístění šroubků nejlépe vodorovně). Z této elektroinstalační krabice vést stěnou dolů k podlaze plastovou trubku pro podlahové teplotní čidlo (plastová trubka i podlahové čidlo jsou součástí akčních balíčků ).

Jak zapojit digitální termostaty pro elektrické podlahové vytápění?

Doporučujeme, aby digitální termostaty byly zapojeny stále pod napětím. To znamená, že při použití přímotopné sazby D57d (dříve D45d) by neměly být v období vysokého tarifu vypínány. V případě, že digitální termostat zapojíte přímo do silového okruhu a 4 x denně vypíná podle HDO ve vysokém tarifu, má to následující důsledky: 1) Nabíjecí akumulátor snižuje postupně svou kapacitu, což se může projevit za cca 3 roky problémy s časem. 2) Pokud je termostat bez napětí, nelze upravit teplotu, což snižuje komfort.

Jaké regulátory jsou vhodné pro spínání topných rohoží?

Nejčastěji se topné rohože používají pro vyhřívání podlahy na příjemnou teplotu (doplňkové vytápění). V takovém případě je třeba použít termostat s podlahovým teplotním čidlem, aby bylo možné žádanou teplotu podlahy nastavit. (Nesprávné řešení je při použití obyčejného termostatu a regulace podle prostorového čidla, kdy pak topná rohož neplní očekávanou funkci a také může mít výrazně vyšší provozní náklady.)

Doporučujeme některý z následujících regulátorů:

  • Devireg 530 – kvalitní analogový termostat (bez displeje), bez časovače,
  • Fenix TFT – cenově výhodný digitální termostat s dotykovým displejem, týdenní časovač,
  • Devireg Touch – inteligentní digitální termostat s dotykovým displejem, atraktivní design, 5 let záruka, týdenní časovač s předvídáním času zapnutí – v žádaném čase je podlaha nahřátá na žádanou teplotu.

Související články

Porovnání 15 pokojových termostatů pro elektrické podlahové topení

22. 03. 2020

Naše hodnocení a porovnání 15 dodávaných pokojových termostatů pro elektrické podlahové topení.

Devireg Smart (W,B)Devireg Smart (W,B)

Porovnání některých současně dodávaných termostatů pro podlahové vytápění

11. 07. 2019

Porovnání některých současně dodávaných termostatů pro regulaci podlahového vytápění

Komentáře k produktu Fenix TFT

režim HDO

Radek — 18. 10. 2012, 13:36:01
Dobrý den, používal jsem termostat Divireg 550, ale z důvodu přímého napojení na HDO byl problém s baterií (nastavení času). Je záloha u tohoto termostatu řešena stejně, nebo lze očekávat lepší vlatnosti v režimu HDO ? Děkuji za informaci Radek

Re: režim HDO

Michal Javora — 08. 11. 2012, 09:29:16
U termostatu Devireg 550 není záložní akumulátor horší, než u termostatu Fenix TFT. Pro téměř všechny digitální termostaty platí doporučení nebo pokyn výrobce pro nepřerušované napájení (zapojení přes stykač). Termostat, který je z naší nabídky asi nejméně náchylný na vypínání HDO, je Devireg 535. Další podstatnou věcí je, že když už se termostat má použít pro přerušované napájení (v tomto případě 4 x denně vysoký tarif odběru elektřiny přes HDO), je nutné nejdříve baterii termostatu plně nabít (naformátovat) nepřerušovaným prvním napojením na síť 230 V po dobu 24 hodin. Termostaty Devireg 550 a Devireg Touch jsou v současné době dodávány s již nabitým akumulátorem, baterii termostatu Fenix TFT je třeba nejdříve takto nabít.

režim HDO

Karel Sychra — 15. 03. 2014, 13:29:24
Dobrý den, je možné napájet trvlae elektroniku a samostatným přívodem spínací kontakt topení přes hdo? nikde jsem nenašel schéma zapojení tohoto termostatu, přít termostatu touch

Re: režim HDO

Michal Javora — 16. 04. 2014, 13:11:04
Ne, není to možné. To znamená, že termostat je třeba napájet trvale a z termostatu vést spínanou fázi přes cívku stykače v rozvaděči. Přes silové kontakty stykače pak vede napájení topných kabelů, odpojované podle HDO, do samostatné připojovací krabice.

doba nahřátí podlahy

Jan — 25. 11. 2013, 21:35:14
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat za jak dlouho se nahřeje podlaha vylitá z anhydritu...výška podlahy je 5 cm. Zapnuli jsme zatím jeden termostat v koupelně a podlaha byla stále studená. Díky za odpoveď

Re: doba nahřátí podlahy

Michal Javora — 25. 11. 2013, 22:18:56
To je, jako když se zeptáte, za jak dlouho zrychlí auto na stokilometrovou rychlost. Je důležité, jak výkonný má motor, jaké pneumatiky... U topení je také důležité, jaký má výkon, jaká je podlahová krytina, jak hluboko je uložené, jaká je tepelná izolace, jaká je prostorová teplota v místnosti, v jakém režimu pracuje termostat. Pokud se podlahou vytápí, podlaha v koupelně se ohřeje přibližně o 5 stupňů za hodinu. Pokud je topení těsně pod dlažbou na tepelně izolační desce, může být ohřev cítit již po 15 až 20 minutách.

Statistika

Redžepovič — 27. 02. 2015, 22:52:39
Ozivim diskusiu u tohoto termostatu. Nikde v popise ani na webe som nenasiel ani zmienku o statistike ktoru tento termostat vedie. Napr. prehlad spotreby za posledny den. Ako je to v skutocnosti ? Je zobrazeny prehlad za predchadzajuci teda uz skonceny den ? 24 stlpcekov ktore predstavuju hodiny je od 1 do 24 ? Co znamena farba stlpceka zelena, zlta, oranzova, cervena ? Podobne u statistiky mesacnej... Snad to tu niekto este cita a snad je niekto koho to este zaujima. Dik Dano

Re: Statistika

Michal Javora — 02. 03. 2015, 13:47:31
Děkujeme za otázku. Odpověď však nevím z hlavy - prosím počkejte několik dnů, vyzkoušíme termostat a potom Vám odpovím.

Re: Statistika

Redžepovič — 02. 03. 2015, 18:26:18
Ja uz nejake postrehy mam. Skor by ma zaujimal nejaky popis napr. od vyrobcu. Lebo tato cast vyrobku nie je nikde popisana. Zaujima ma este ta moznost prehrania firmwaru. Je to ukon, ktory robi iba vyrobca ? Mam V 1.07 I a mal by som zaujem o novsi fw. Dik Dano

Re: Re: Statistika

Michal Javora — 13. 03. 2015, 20:55:02
Firma Fenix umožňuje přeprogramování firmware termostatu Fenix TFT na novou verzi, v současné době je nejnovější verze 2.0.3.

Inteligentní start

Bárta Vladimír — 01. 03. 2015, 10:16:36
Dobrý den, Dobrý den, nelze mi na termostatu TFT Fenix nastavit inteligentní start. Při aktivaci kliknu na ano, ale když znovu rozkliknu inteligentní start je označeno ne. Nikde jsem se nedočetl jaké jsou podmínky pro aktivaci inteligentního startu. Díky za info

Re: Inteligentní start

Michal Javora — 02. 03. 2015, 13:29:25
Ve starších verzích firmware termostatu Fenix TFT je chyba: Pokud chcete zapnout inteligentní start, musíte zvolit "ne", a naopak. Tato chyba je opravena od verze firmware 2.0.3. Firma Fenix umožňuje přeprogramování firmware na novou verzi, která tuto chybu již neobsahuje.

TFT

Maros — 22. 08. 2017, 18:24:04
Dobry den.termostat sa mi rozsviti az sa nabije baterka?

Re: TFT

Michal Javora — 24. 08. 2017, 11:18:45
Ne. Termostat se má rozsvítit po připojení na napájení.

Instalace TFT

JT — 18. 09. 2017, 12:09:10
Dobrý den, mám nainstalovanou rohož a termostat TFT. Při prvním spuštění si ale nejsem jist, jaké nastavit čidlo. Jedno čidlo mám v podlaze mezi kabely topné rohože, tak jak je doporučeno. Jen si nejsem jist, zda-li jen vzduch, nebo vzduch a podlaha, či jen podlaha, nebo externí? Děkuji za vysvětlení

Re: Instalace TFT

Michal Javora — 18. 09. 2017, 15:17:24
Předpokládám, že topná rohož Vám má sloužit pro nahřívání podlahy na příjemnou teplotu a vytápění místnosti zajišťuje jiné topidlo. V tom případě nastavte MENU - NASTAVENÍ - INSTALACE - REGULACE - REGULACE ČIDLA - PODLAHA. Budete nastavovat žádanou teplotu podlahy, obvykle v rozmezí 25 až 30 °C podle charakteru místnosti.

Re: Instalace TFT

jt — 19. 09. 2017, 08:29:23
Dobrý den, přesně jak píšete. Podlahovka je v koupelně jakožto doplňková. Děkuji.

Problém s teplotu

Ondřej — 17. 12. 2017, 18:45:55
Dobrý den. Mam problém u tohoto termostatu, že když jdu do nastavení termostatu tak mi teplota sama od sebe vyleze o půl stupně výš. A a další věc je , že nepřesně udržuje nastavenou teplotu. Nekdy z ničeho nic nezačne topit nebo zacne topit pozdě a nebo topí i když by už topit neměl.Nejsem schopen ho vyladit. Díky

Re: Problém s teplotu

Michal Javora — 05. 01. 2018, 08:22:12
Pokud termostat vykazuje odchylku od jiného (nejlépe cejchovaného) teploměru větší, než 3 °C, považuje to výrobce již za reklamační závadu. V takovém případě nám pošlete termostat na reklamaci. Pokud je odchylka teploty menší, než 3 °C, můžete použít kalibraci v menu termostatu. Zvýšení teploty o 0,5 °C při pohybu v menu může být např. tím, že na termostat dýcháte. Ale pokud termostat někdy topí a někdy netopí, může být vadné spínací relé. To se pozná podle toho, že termostat chce topit (na displeji je červený plamínek), ale ve skutečnosti netopí (do spínané topné rohože či topného kabelu nejde proud, takže nevyhřívá a podlaha je chladná). V případě pochybností můžete poslat termostat na reklamaci s popisem závady, pošleme jej výrobci na přezkoušení.

náhrada

Ivana Hornychová — 28. 03. 2019, 19:51:33
Potřebuji nahradit termostat DEVI 550, který se mi porouchal. Můžete mi prosím poradit? V ideálním případě takový, aby se nemusela měnit podlahová sonda. Děkuji

Re: náhrada

Michal Javora — 08. 04. 2019, 08:29:52
Doporučuji Devireg Touch.

Přidejte svůj komentář

Pole označená hvězdičkou (*) jsou povinná. E-mail a telefon jsou nepovinné údaje a nebudou se v diskusi zobrazovat.